Overslaan en naar inhoud gaan

eHerkenning voor administratiekantoren

Je regelt pensioenzaken voor je klanten op onze website. Vanaf 26 augustus kun je alleen nog met eHerkenning inloggen op onze website. Andere inlogmethodes werken dan niet meer. Regel op tijd eHerkenning voor je klanten. We helpen je op weg met ons stappenplan. 

Twee manieren om in te loggen

Je kunt op 2 manieren inloggen met eHerkenning:

1. Inloggen met je eigen eHerkenning
Log je vanaf 26 augustus in op onze website met je eigen eHerkenning? Dan zie je een overzicht van de klanten die jou gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Kappers. Staat een klant er nog niet tussen? Vraag je klant dan om een machtiging aan te vragen via onze website www.pensioenkappers.nl/machtiging-administrateur

2. Inloggen met een eHerkenning Ketenmachtiging
Met een eHerkenning ketenmachtiging log je in voor 1 specifieke klant. Je kunt alleen pensioenzaken regelen voor klanten die je gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Kappers. Lukt het inloggen via een ketenmachtiging niet? Vraag je klant dan om een machtiging aan te vragen.

Stappenplan eHerkenning aanvragen of aanpassen

Stap 1: kies een leverancier voor eHerkenning

Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende leveranciers.

Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3

Vraag je voor het eerst eHerkenning aan? Kies dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard. Het verhoogt de veiligheid van online gegevensuitwisseling, voldoet aan de AVG-eisen en vergroot het vertrouwen in online diensten.

Heb je al eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Neem contact op met je leverancier.

Stap 3: kies de machtiging voor Werkgeversportaal Pensioenfonds kappers

Ben je zelf tekenbevoegd? 
Leg vast welke werknemer mag inloggen op onze website.

Ben je zelf niet tekenbevoegd?
Kies dan een machtigingenbeheerder. Die machtigt je werknemers. 

Stap 4: vraag eHerkenning aan

Voor jezelf
Vraag eHerkenning aan op de website van de leverancier van je keuze.

Ketenmachtiging voor je klant
Vraag de ketenmachtiging aan voor de medewerkers die pensioenzaken regelen voor je klant. Je klant moet jou machtigen. Je vult hiervoor een formulier in als je ketenmachtiging aanvraagt bij de leverancier van je keuze. Je klant moet ook een machtiging voor je aanvragen voor Pensioenfonds Kappers. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met TKP. Lees meer over ketenmachtiging op de website van eHerkenning.